måndag 3 september 2012

Skrivkurs in action




Två bilder från helgens aktivitet - nybörjarskrivkursen. Och väldigt mycket action måste det faktiskt ha varit för jag var helt slut igårkväll när vi var färdiga. Orkade inget annat än att ligga på soffan och ta igen mig. (Det var ju tex säsongspremiär av Babel på teve.)

Vi körde komma igång-övningar, pratade om karaktär och dialog, om hur man planerar en roman, och om våra prickiga författarblusar och huruvida "hips vips" är ett norrländskt eller rikssvenskt uttryck. Och hundra andra saker.

Poängen med kursen var just att komma igång och få lite verktyg för hur man gör när man skriver. Och även att få träffa trevligt folk som flera av deltagarna skrev som önskemål, och det tycker jag då verkligen att vi fick! Det är alltid jätteroligt att leda såna här kuser för folk är så trevliga.

Nu väntar vi på 21 mycket intressanta historier om 40+ mannen som får nya kompisar (en av helgens övningar).

Tusen tack alla deltagare och LYCKA TILL!

/ Johanna

1 kommentar:

  1. Tusen tack för en superbra kurs!!!! Har fått så mycket inspiration och användbara verktyg. Nu ska jag bara planera in lite egen tid när jag ska börja spåna på min historia. Kanske att den 40-åriga mannen får vara med på ett litet hörn ;-)
    //Therese :-)

    SvaraRadera